Fraser Island

23 december 2015 - Fraser Island, Australië

20 december
Eindelijk zijn we aangekomen in Noosa. Dat was best een lange rit, onderweg ben ik ook een paar keer in slaap gevallen. Inmiddels begin ik al te wennen aan de natuur waar we langsrijden dus daarvoor hoefde ik niet wakker te blijven onderweg. We slapen vannacht weer in een hostel genaamd Nomads. Noosa lijkt een klein dorpje, doordat we best wel moe zijn besluiten we om dichtbij/rondom het hostel te blijven. We zagen onderweg dat er aan de overkant een wok zit, we eten daar noedels met kip en garnalen. We zitten daarna nog wat bij het hostel en gaan daarna richting bed omdat we om 5:30 uur op moeten staan om richting Fraser Island te vertrekken.
21 december
Na een best korte nacht vertrekken we richting Rainbow beach om daar over te stappen naar Fraser Island. We komen aan in Rainbow beach waar de 4 x 4 auto's staan. We pakken onze spullen en krijgen uitleg over de jeeps. Ik word aangewezen als driver dus ik mag als eerst rijden naar Fraser Island. We rijden naar het strand en daar komt een boot aan, ik rijd de auto op de boot en we varen naar het eiland. Aangekomen op het eiland rijden we over het strand met 80 km/h. Wat ontzettend gaaf was dat! Wel apart om opeens links te moeten rijden en om zelfs een rotonde links te pakken. We rijden over het strand en door de jungle naar de eerste stop, een prachtig strand met helder water. Na de stop rijden we verder door de jungle, dit keer geef ik het stuur over aan een andere jongen. Stiekem hoop ik dat ik nogmaals mag rijden maar helaas is dat niet mogelijk omdat de anderen ook willen rijden. Na een paar uur rijden komen we aan bij het strand met uitzicht op de oceaan. Er loopt een dingo over het strand, het lijkt een beetje op een wilde hond maar het is een soort wolf. Daarna gaan we naar ons hostel, eten we pasta en praten we nog wat. We delen onze kamer met een meisje uit Duitsland en uit Zweden. In de avond zit ik nog wat met het Duitse meisje te kletsen en lopen we naar het strand. Het water is nog warm dus ik loop met m'n voeten door het water terwijl zij nog een duik neemt. Daarna gaan we naar bed en zien we wel wat morgen ons gaat brengen.
22 december
We staan om 6:30 u op zodat we om 7:00 u kunnen ontbijten. Na een hele sterke kop koffie en wat toast gaan we weer de auto's in. Dit keer rijdt een Nederlands meisje, het is zo leuk om in een auto hard over het strand te rijden met de wind in je haren en uitzicht op de oceaan. Onze eerste stop is bij een grote rots, we lopen naar boven en daar op de rots zijn grote plassen water waar iedereen in zwemt. Daarna rijden we verder en de volgende stop is nogmaals bij een rots deze keer loop ik niet mee naar boven maar blijf ik op het strand liggen. Doordat ik nog last heb van m'n knie en onze gids aangeeft dat het boven glad kan zijn, blijf ik beneden. Hierna rijden we door naar een stop om te lunchen, we eten wraps met rosbief, erg lekker. We crossen weer hard over het strand en komen bij een fresh water riviertje, dit water is zo helder en schoon dat je het zelfs kunt drinken. De gids geeft aan dat ik wel in dit water kan lopen, als ik de wond goed schoonhoudt kan het niet geïnfecteerd raken. Na deze stop mag ik eindelijk weer achter het stuur, iedereen roept in de auto you're the best driver. We crossen hard over het strand, het is erg leuk met een auto met 4-wielaandrijving. Ik rijd ons terug naar het hostel waar we zullen dineren. Na het eten gaan we naar het winkeltje om een ijsje te halen. We eten een Magnum en daarna vraagt Manon aan de gids of zij misschien ook mag rijden. In Australië mag je pas rijden vanaf je 21ste dus vandaar dat ze nog niet mag rijden. We blijven doorzeuren en uiteindelijk mag Manon een eindje over het strand rijden. Nadat Manon een stuk heeft gereden rijden we terug naar het hostel en gaan naar bed.
23 december
We staan vroeg op voor een goed ontbijt, melk en toast met jam. Nadat we uitgegeten zijn lopen Manon en ik naar het strand voor een duik in de zee om even wakker te worden. Nadat we hebben gezwommen lopen we naar de 4x4's en rijden naar het strand. Vanaf het strand kan je naar een meer lopen, het is 45 minuten lopen. Ik heb nog last van m'n knie dus ik blijf in de auto wachten. Nadat iedereen terug is van het meer, rijden we naar een plek om wraps te maken en om daar te lunchen. Na de lunch rijden we terug naar het begin van het eiland en gaan weer met de auto's op de boot. We zijn weer terug in Rainbow beach. De bus staat al klaar om ons terug naar Noosa te brengen.