Noosa

25 december 2015 - Noosa Heads, Australië

23 december
We zijn eindelijk terug in Noosa na een rit van 3 uur. We hebben het erg leuk gehad in Fraser Island maar het was ook best vermoeiend dus we zijn blij dat we nu kunnen rusten. We zetten onze spullen in de kamer en daarna lopen richting het dorp om ergens iets te gaan eten. Het is een klein hippie achtig dorpje met verschillende eettentjes. We eten een kleine pizza bij een tapasrestaurant. Nadat we hebben gegeten gaan we terug naar het hostel voor een goede douche. Na 3 dagen zonder shampoo zijn we daar erg aan toe. Doordat we bij vertrek richting Fraser Island er pas achter kwamen dat je alleen een kleine tas mee mocht nemen hadden we geen tijd om alles uit te zoeken dus hebben we alleen wat schone kleding meegenomen. Na een heerlijke douche zitten we wat op bed en er komen 3 meisjes onze kamer binnen. Ze komen uit Chili en we delen de kamer met hen. Het is zo leuk om verschillende mensen te leren kennen uit verschillende landen. De meisjes vertrekken morgen naar Fraser Island dus we vertellen hen wat ze allemaal mee moeten nemen. We praten over kerst en oud & nieuw en het blijkt dat de meiden ook op Magnetic Island zijn met oud & nieuw. Na even met ze gepraat te hebben, zijn we toe aan een goede nachtrust dus we vallen in slaap.
24 december
Ik word wakker rond 10 uur en ik zie dat Manon niet meer in de kamer is. Ik sta op en maak me rustig klaar, daarna loop ik naar de receptie waar ik Manon tegenkom. Ze was even aan het bellen met haar thuisfront. Ik haal als ontbijt muesli met yoghurt en vers fruit, een erg lekkere combinatie. Nadat ik heb ontbeten stop ik al m'n kleren in de wasmachine omdat ze best vies zijn geworden door al het zand van het strand. Ik hang m'n kleding op aan een waslijn en daarna maken we ons klaar voor het strand. Het is zo heuvelig in Australië dat het soms best zwaar is om een stukje te lopen. We moeten een heuvel op, af en op en af om bij het strand te komen. Eenmaal aangekomen bij het strand is het weer niet zo mooi dus we liggen even 2 uurtjes op het strand, nemen een duik en lopen daarna terug naar het hostel. We komen het Nederlandse meisje tegen die we hebben leren kennen op Fraser Island en we spreken met haar af om vanavond samen te gaan eten. Ondertussen begint het te regenen dus ik loop snel naar de waslijn om al m'n kleren te verplaatsen naar binnen. We zitten daarna nog wat voor het hostel en eten een broodje. Daarna gaan we terug naar onze kamer om ons klaar te maken voor vanavond, het is kerstavond dus we gaan uit eten. In eerste instantie waren we van plan om te gaan barbecuen maar het weer laat dat helaas niet toe. Nadat we ons hebben klaargemaakt lopen we naar het dorpje van Noosa. We eten bij een wat chiquere tent omdat het kerstavond is. Als hoofdgerecht kies ik voor verse vis met chips. En als toetje eten we nog een ijsje bij een ijssalon, wit chocolade ijs en toblerone ijs, erg lekker. We lopen terug naar het hostel, kaarten nog wat met Kiki en gaan daarna richting bed.
25 december
We hebben lekker uitgeslapen vanmorgen en staan deze morgen rustig op. Om 14:00 uur is er een Christmas pool party waarvoor we ons gisteren hebben aangemeld. We ontbijten bij het hostel een broodje met ei en maken ons daarna klaar voor de poolparty. Het water in het zwembad is best warm en ondertussen draait een dj muziek, in het zwembad praten we wat met andere Nederlandse meiden. Daarna lopen we naar Noosa voor een lunch bij de Subway. Na de lunch liggen we nog wat op de kussens voor het hostel en verder zien we wel wat de dag ons brengt. Morgen vertrekken we met de trein naar Airlie beach, daar kijk ik erg naar uit.