Byron Bay

20 december 2015 - Noosa Heads, Australië

18 december
We zijn vandaag onderweg naar Byron Bay. Bij een van de stops met de bus is er een mogelijkheid om van een grote cliff af te springen. In eerste instantie lijkt het me heel eng maar toch klim ik omhoog en spring ik van de grote rots af, het is ongeveer 10 m hoog. Super gaaf om vandaar in het water te springen. We rijden door naar Byron Bay. Het lijkt een surfersplaatsje met een erg mooi wit strand. We lopen wat door de straten en daarna door naar het strand. Nadat we Mexicaans hebben gegeten probeer ik wat te rusten. We maken nog een wandeling door Byron Bay en daarna ga ik naar bed.
19 december
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en daarna ben ik richting de winkelstraat gegaan. Erg leuke hippie achtige winkeltjes, hier heb ik een leuk enkelbandje met blauwe kraaltjes gekocht. Manon was ondertussen al op het strand, doordat de zon erg hard scheen vandaag en ik bang was om te verbranden, ben ik later richting het strand gegaan om Manon op te halen voor een lunch. Als lunch aten we crispy champignons met een salade. Daarna winkelen we samen nog wat en gaan we richting het strand. We besluiten vanavond een wandeling te maken naar the lighthouse (vuurtoren) om daar de zonsondergang te bewonderen. We gaan terug naar ons hostel, nemen een douche en maken ons klaar. Onderweg naar the lighthouse halen we een broodje, omdat de zon om 19:30 ondergaat moeten we opschieten. Het is best een zware klim om helemaal boven te komen. Onderweg komen we een kleine walibi tegen en zelfs een kalkoen. Eenmaal bovenaan de top van de vuurtoren is het uitzicht prachtig, we waren net op tijd voor de zonsondergang. Nadat de zon ondergegaan is, wordt het gelijk heel erg donker dus we gaan snel terug naar beneden. Manon geeft aan dat er waarschijnlijk ook een andere weg is naar beneden die minder zwaar is dan de heenweg. We lopen een stuk maar we komen erachter dat deze weg niet mogelijk is om richting ons hostel te gaan. We moeten best een stuk teruglopen in het donker. Eenmaal aangekomen op de goede weg besluiten we goed door te lopen. We komen weer een walibi tegen en hij staat op 1 meter afstand van ons. We vinden het best eng dus we wachten af wat hij gaat doen. Na enkele minuten springt hij gelukkig weg. We lopen snel door want het is best eng om in het donker tussen de bomen heen te lopen met al die dierengeluiden. Opeens maak ik op de trap naar beneden een misstap en val ik 3 treden naar beneden.. Mijn knie ligt open en mijn teennagel is gescheurd, gelukkig kan ik nog wel staan en een beetje lopen. Manon ondersteunt me gelukkig bij het lopen dus we proberen snel een ehbo punt te vinden. Onderweg is bijna niemand te bekennen dus we lopen door tot ons hostel. Bij de receptie van het hostel vertellen ze mij dat ze geen desinfect of jodium hebben voor op de wond. Ze adviseren me om naar het ziekenhuis te lopen. Aangekomen in het ziekenhuis ziet het er erg onprofessioneel uit, er loopt zelfs een grote kakkerlak over de grond en Manon springt op de stoel. De dokter lacht haar uit en hij trapt de kakkerlak dood. Best onvriendelijk en onhygiënisch.. Na 1,5 uur gewacht te hebben word ik eindelijk geholpen. Ik moet in een ziekenhuis bed gaan liggen en de arts controleert mijn knieën en teen. Mijn botten zijn oke maar de wond moet goed schoongemaakt worden. Naast mij ligt een vrouw en ze maakt enge geluiden alsof ze erg veel pijn heeft. De artsen praten met elkaar of iemand wil kijken wat er met haar is. Ik vond het best raar dat er niet gewoon iemand naar toe loopt om te kijken, maar dat ze dat eerst moeten overleggen. Ze zijn en doen dingen hier in Australië zo anders dan in Nederland.. Alsof ze geen haast en alle tijd van de wereld hebben. De arts helpt mij verder en maakt de wond schoon, alles is gelukkig goed. Ik moet bij het hostel een douche nemen om de wond nog goed na te spoelen. Na een douche en nadat ik verband op mijn knie en een pleister op m'n teen heb gedaan ga ik lekker slapen. Morgenvroeg vertrekt onze bus om 8:00, dan zullen we richting Noosa gaan.
20 december
Vandaag zijn we om half 7 opgestaan om onze spullen in te pakken, geld te pinnen en ontbijt te halen. We pakken de bus om 8 uur richting de staat Queensland. De eerste stop is een kleine wandeling naar een andere lighthouse. Gelukkig kan ik weer wat beter lopen. Daarna rijden we door langs Surfers Paradise, Brisbane en daarna door naar Noosa.