Spot x

18 december 2015 - Byron Bay, Australië

16 december
Nadat we naar het koala ziekenhuis zijn geweest rijden we door naar spot X. Het is een surfkamp. Onderweg verteld onze buschauffeur dat er een tornado over Sydney gaat dus dat we snel doorrijden omdat het ook onze richting opkomt. We komen rond half 7 aan in spot X dus we eten, drinken en spelen nog wat spelletjes en hebben goede gesprekken en gaan daarna richting onze tipi's voor wat nachtrust. We hebben trouwens weinig van de tornado gemerkt, er was meer wind maar dat was het ook. Het schijnt er in Sydney wel heftig aan toe gegaan te zijn dus we zijn blij dat wij daar snel weg zijn gegaan.
17 december
We staan deze zonnige dag vroeg op omdat we om 10:00 uur surfles hebben. Dat waren 2 leuke uurtjes surfles, met veel vallen en opstaan en terug lopen na de golven. Hierna chillen we nog wat in de rivier en we vinden mooie schelpen en overal zwemmen kleine visjes en lopen er krabbetjes over de bodem van de rivier. De rivier loopt uit op de zee, een erg mooie view. De buschauffeur heeft voor ons een tube gevonden dus we dobberen nog wat op de band en gaan daarna richting onze tipi's om onze spullen in te pakken. We vertrekken om half 4 richting een meer in the middle of nowhere. Eenmaal aangekomen hier zien we dat ook dat deze rivier uitloopt naar de oceaan. Het is nog erg zonnig dus we smeren ons goed in en gaan met de kajak over de rivier. Op de bodem zien we roggen en krabben. Na een uur gekajakt te hebben voelen we onze spieren wel, ook door de surfles waarschijnlijk. We komen aan bij het rivercamp waar we deze nacht verblijven. Het is hier zo prachtig midden in de natuur. We maken een kampvuur en bereiden hier aardappels en vis op. Ik loop wat rond het gebied in de natuur en opeens sta ik oog in oog met een kangoeroe. Ik roep Manon zachtjes en de kangoeroe blijft een tijdje om zich heen kijken. We besluiten om wat verder de natuur in te lopen zodat we misschien nog andere dieren tegenkomen. In de bomen zitten aparte, zwarte vogels en ze maken mooie geluiden en vliegen rond. Zo gaaf om dat van dichtbij in de natuur te zien. Nadat we terug zijn gekomen bij het kampvuur spelen wat spelletjes, eten we marshmallows en daarna gaan we richting onze swegs. Het was een bijzondere ervaring om in een sweg onder de sterrenhemel te slapen.
18 december
Vandaag staan we vroeg op om te ontbijten, onze spullen in te pakken en richting Byron Bay te vertrekken, waar we 2 nachten zullen verblijven.