De eerste dagen

16 december 2015 - Sydney, Australië

10 dec
Eenmaal aangekomen in Düsseldorf kan de reis beginnen. We vliegen via Hongkong naar Sydney. Na een heerlijk kopje koffie bij de Starbucks checken we onszelf in en gaan we richting de gate. De vlucht verloopt prima. Na een reis van 24 uur komen we aan op het vliegveld van Sydney. We zoeken naar de transfer en deze vertrekt al over 5 min. Ongeveer 15 min later worden we afgezet bij het hotel waar we de komende dagen zullen verblijven. Het is een universiteit met kamers, doordat het zomervakantie is worden de kamers verhuurd als hotel. We checken ons in bij het hotel en gaan snel richting de kamer om bij te komen van de lange reis. De volgende ochtend worden we wakker, het is zaterdag 12 december. We hebben nog geen geld om kunnen wisselen voor aus $ doordat we moesten opschieten op het vliegveld. We proberen brood en water te halen bij de dichtstbijzijnde Macdonalds. Hier komen we erachter dat onze bankpassen niet werken en we vragen waar de bank is. Naast de Mac zit een supermarkt hier staat ook een pinautomaat. We proberen te pinnen maar ook dit werkt niet, we moeten op zoek naar een echte bank. De caissière wijst ons de weg naar Kingstreet waar een bank is. Onderweg komen we een politieagent tegen, we vragen hem nogmaals de weg. Hij vertelt ons dat de banken op zaterdag gesloten zijn. Toch lopen we richting Kingstreet omdat we zonder geld, eten en drinken zitten. Best apart dat de meeste winkels en banken op zaterdag dicht zitten in Australië. Eenmaal bij een bank aangekomen zien we dat hij om 9:00 u opent. Op dat moment is het 7:00 u. We besluiten om terug te lopen naar het hotel om eerst een douch te nemen. Na een verfrissende douch lopen we terug naar Kingstreet. Bij de bank aangekomen zien we dat hij gelukkig open is. Een medewerkster helpt ons bij het pinnen, als een kind zo blij zijn we dat we eindelijk water en ontbijt kunnen kopen. We lopen richting de supermarkt en kopen water en een broodje. Daarna besluiten we om met de bus richting Sydney city te gaan. Aangekomen in Sydney lopen we door de straten richting opera house en harbour bridge. Wat een prachtige stad, het lijkt wel een beetje op NYC. Maar dan minder druk. We drinken een drankje bij de opera house bar met uitzicht op harbour bridge. Daarna maken we een wandeling over de harbour bridge. We eten nog iets langs de kade en gaan daarna terug naar het hotel om bij te komen.
Zondag 13 december
We gaan vandaag naar het strand, Bondi beach. Doordat het gisteren zo goed was bevallen om met de bus te gaan besluiten we vandaag om weer de bus te pakken. We ontbijten wat en pakken de bus richting Bondi beach. Het is een erg mooi strand met veel surfers en het water voelt goed aan. In de verte zien we een mooie rots en na een frisse duik lopen we die kant op. Onderweg komen we een icecreambus tegen, we kopen een ijsje voor onderweg. Vanaf de rots is het uitzicht prachtig, je ziet het strand van Bondi beach en nog wat andere stranden. We lopen richting de eettentjes en eten een salade. Daarna pakken we de bus terug. Aangekomen op het busstation met de eerste bus blijkt dat de bus naar Newtown niet rijdt. We vragen het aan een buschauffeur en hij vertelt ons dat we beter een taxi of trein kunnen pakken. Het is 21:00 u dus we pakken liever een taxi. We houden een taxi aan en laten ons afzetten voor Kingstreet, ik dacht namelijk dat we al bij het hotel waren. Het laatste stuk moeten we dus lopen maar dat is niet erg. We komen aan bij het hotel en na een douch gaan we lekker slapen.
Maandag 14 december
Het is een mooie, zonnige dag en we gaan vandaag naar Manly beach. We gaan met de bus richting Sydney city en daarna pakken we de ferry naar Manly beach. Er liggen veel kleine bootjes in het water. Het is een rustiger strand met veel locals. We chillen wat op het strand en eten daarna typisch Australisch fish and chips. We gaan met de ferry terug naar Sydney en onze laatste dag zit er hier inmiddels op, morgen vertrekken we met de loka bus richting barrington tops.
Dinsdag 15 december
We staan vroeg op om onze laatste spullen in te pakken. Voor de laatste keer lopen we richting Kingstreet om de bus te pakken richting Sydney city. We lopen richting Nomads waar de loka bus ons richting het eerste stoppunt brengt. De buschauffeur is een typisch Australisch gekke man. Onze eerste stop is een wijnproeverij, we maken hier een stop en lunchen onder de bomen. Hierna gaan we door naar Cessnock, hier is een public swimmingpool. Midden in een klein dorpje staat een groot zwembad. We stoppen hier voor een verfrissende duik. Daarna rijden we door. De volgende stop is een water tussen de bergen, het is een brug maar die is volgelopen met water. Ook hier nemen we een verfrissende duik omdat het erg warm is. Hierna rijden we door naar barrington tops waar we vanavond zullen overnachten. Het uitzicht is amazing. Nadat we onze spullen hebben gedumpt op onze bedden gaan we met een soort truck volgeladen met banden richting de rivier. We gaan met de banden over de rivier. Wat een gave ervaring was dat. Het water was rustig dus er waren kleine stukjes waar je wat harder ging maar over het algemeen gingen we rustig naar beneden. Bij aankomst was ons verteld dat het taco tuesday is. We eten wat stokbrood en taco's en nemen een douch. Hierna zitten we nog wat en ik besluit om naar bed te gaan.
Woensdag 16 december
We staan vandaag om 7:00 u op om nog even te genieten van het mooie uitzicht. We ontbijten en gaan weer de bus in. We maken een stop bij Finnian's irish tavern waar we steak met friet en salade eten. Daarna gaan we door naar een koala ziekenhuis.